Praktické rady k využívaniu účtu
Počas využívania Parádneho alebo Osobného účtu vás môžu prekvapiť situácie, s ktorými ste sa ešte nestretli. Viete ich vyriešiť rýchlo a jednoducho pomocou najčastejších otázok od našich klientov.

Internet banking v počítači a v mobile

Platobná karta
a platby kartou

Prevody, trvalé príkazy
a inkasá

Infolinka
a služby cez telefón
Internet banking
Neviete sa prihlásiť alebo neviete čo môžete urobiť cez Internet banking? Zodpovieme vám tieto otázky.

Do Internet bankingu sa viete prihlásiť cez webovú stránku Raiffeisen banky alebo v mobile pomocou aplikácie. Aplikáciu Raiffeisen Bank SK si môžete stiahnuť z Google Play alebo AppStore.
Vaše prihlasovacie údaje sú buď číslo klienta a heslo alebo len číselný prihlasovací kód. Číslo klienta, ktoré začína číslicou 5, nájdete na žltej Raiffeisen kartičke alebo v zmluve. Heslo pre prvé prihlásenie ste od nás dostali v SMS správe, po prvom prihlásení ste si zvolili svoje vlastné. Ak ste si nastavili na vašom zariadení prihlasovací kód, pre prihlásenie sa do Internet bankingu stačí zadať tento číselný kód.
Prihlásenie heslom si vyžaduje okrem hesla aj zadanie čísla klienta a kódu z SMS správy pri každom prihlásení. Prihlasovací kód predstavuje jednoduchšiu formu prihlásenia, na úvodnej obrazovke stačí zadať len vami zvolený číselný kód pre dané zariadenie.
Dôvodom môže byť:
- nepoznáte svoje číslo klienta
Číslo klienta nájdete na žltej Raiffeisen kartičke alebo je uvedené v Rámcovej zmluve, ktorú ste s nami podpisovali. Ak ju neviete nájsť, príďte do našej pobočky a my vám klientske číslo povieme. - zabudli ste svoje heslo
Na úvodnej obrazovke Internet bankingu zvoľte možnosť „Neviem heslo“ a zadajte svoje číslo klienta. My vám následne zašleme e-mail s linkom. Po kliknutí na link stačí zodpovedať kontrolnú otázku a nové heslo vám doručíme do SMS správy na číslo telefónu vedeného v banke. So zabudnutým heslom vám vie poradiť aj naša Infolinka 0850 850 555. - zabudli ste svoj prihlasovací kód
Na úvodnej obrazovke si viete zvoliť možnosť prihlásenia cez číslo klienta a heslo. Následne si môžete nastaviť nový prihlasovací kód. - nebol Vám doručený SMS kód pre prihlásenie
Zrejme nemáme vaše aktuálne telefónne číslo, pre jeho zmenu navštívte našu pobočku.
SMS kód je platný 2 minúty. Je možné, že ste ho zadali po 2 minútach a už je neplatný. Opätovne je potrebné prihlásiť sa pomocou čísla klienta a hesla, následne vám bude doručený nový SMS kód.
Ak vám systém automaticky neponúkne nastavenie prihlasovacieho kódu, po prihlásení sa do Internet bankingu zvoľte možnosť Môj profil a následne Rýchle prihlásenie. V tejto záložke si viete prihlasovací kód nastaviť, ale aj deaktivovať.
Ak nemáme zaevidované vaše nové číslo, nevieme vám doručiť SMS kód pre prihlásenie, pre reset hesla, ani pre autorizáciu platieb. Ak sa kvôli novému telefónnemu číslu neviete prihlásiť do Internet bankingu, navštívte našu pobočku a nahláste nám svoje nové číslo telefónu. Ak používate na prihlasovanie prihlasovací kód, zmenu môžete urobiť aj v Internet bankingu, voľbou Zmeniť nastavenie profilu v rámci záložky Môj profil.
Áno, vybrané osobné údaje viete zmeniť voľbou Zmeniť nastavenie profilu v rámci záložky Môj profil.
V rámci záložky Karty viete zmeniť limity na karte, blokovať kartu, zmeniť nastavenie rýchlych bezkontaktných platieb alebo si aj zobraziť PIN kód.
Nezapisujte si nikdy svoje prihlasovacie údaje a nezadávajte ich nikam, než do úvodnej obrazovky Internet bankingu. Po ukončení práce s Internet bankingom sa nezabudnite vždy odhlásiť. Aj my robíme všetko pre to, aby sme chránili vaše údaje. Každé spojenie s Internet bankingom je zabezpečené a vaše osobné údaje šifrujeme ešte predtým, ako sú odoslané z vášho zariadenia. Takto ich nikto neprečíta.
Platobné karty
Nepoznáte svoj PIN kód alebo potrebujete zmeniť limit na svojej karte? Aj na tieto otázky nájdete odpovede.
S Parádnym účtom za platby kartou a výbery hotovosti z bankomatov Tatra banky, Raiffeisen banky ako aj bankomatov skupiny Raiffeisen bank neplatíte nič navyše. Zároveň máte v cene účtu aj 1 výber mesačne z akéhokoľvek bankomatu na Slovensku alebo v zahraničí, za každý ďalší výber zaplatíte 3,50 EUR.
V prípade Osobného účtu sú platby kartou zahrnuté v cene účtu, za výbery hotovosti z bankomatov na Slovensku alebo v zahraničí zaplatíte 3,5 EUR.
Pri výberoch v zahraničí môže byť účtovaný aj poplatok zo strany banky, ktorej bankomat patrí. Upozornenie o tomto poplatku sa zobrazí na obrazovke bankomatu, z ktorého vyberáte hotovosť.
Informáciu o výške limitov na karte zistíte vo svojom Internet bankingu, v záložke Karty rozkliknite detail karty.
Vaša karta má nastavený denný limit, je to suma použiteľná na platby a výbery počas jedného dňa. Súčasťou denného limitu je nastavené aj obmedzenie pre výbery hotovosti (hotovostný limit) a pre platby cez internet (internetový limit).
Limity na vašej karte si môžete dať zmeniť v pobočke banky alebo jednoducho v Internet bankingu, voľbou Zmena limitov v rámci záložky Karty. Majiteľ účtu môže na každej karte k účtu nastaviť denný limit maximálne do výšky 2000 EUR.
PIN kód ku karte si viete kedykoľvek pozrieť v Internet bankingu, voľbou Zobrazenie PIN kódu v záložke Karty.
Ak ste zadali nesprávny PIN kód trikrát po sebe, z bezpečnostných dôvodov sme vašu kartu dočasne zablokovali. Pre bližšie informácie kontaktujte Infolinku 0850 850 555 alebo navštívte našu pobočku.
Dôvodom môže byť:
- nedoručený autorizačný kód do SMS
Na doručenie SMS potrebujeme mať vaše aktuálne telefónne číslo. Skontrolujte si ho v Internet bankingu, kde si ho viete aj jednoducho zmeniť voľbou Zmeniť nastavenie profilu v rámci záložky Môj profil. Po zmene telefónneho čísla môžete platbu okamžite opakovať.
- nepotvrdená platba v Internet bankingu
Ak vás vyzve obchodník na dodatočné overenie platby kartou, prihláste sa do Internet bankingu a po skontrolovaní čakajúcej platby ju potvrďte.
- limit karty pre internetové platby je nízky
Limit pre internetové platby viete skontrolovať a zmeniť v Internet bankingu, v záložke Karty rozkliknite detail karty.
- platobná karta už nie platná
Ak už vaša karta nie je platná a nebola vám doručená nová, navštívte našu pobočku alebo zavolajte na Infolinku 0850 850 555. Bezplatne vám vydáme novú kartu.
Dôvodom môže byť:
- vyčerpali ste limit pre rýchle platby
Bezkontaktne viete zaplatiť pri jednej platbe 50 EUR, kumulatívne 150 EUR. Ak ste tento limit vyčerpali, použite kartu na platbu alebo výber s PIN kódom.
- rýchle platby máte vypnuté
Zistite nastavenie rýchlych platieb na Infolinke 0850 850 555 alebo v Internet bankingu. Ak si želáte zmeniť existujúce nastavenie, v Internet bankingu zvoľte možnosť Zmena rýchlej platby v rámci záložky Karty.
Novú kartu zasielame poštou zvyčajne 1,5 mesiaca pred ukončením platnosti vašej karty. PIN kód v takomto prípade zostáva nezmenený. Ak vám nebola doručená nová karta, navštívte našu pobočku alebo zavolajte na Infolinku 0850 850 555. Bezplatne vám vydáme novú kartu.
V prípade straty, krádeže alebo podozrenia zo zneužitia karty urobte nasledovné:
- zablokujte svoju kartu pomocou Infolinky 0850 850 555 alebo vo svojom Internet bankingu, zvoľte si možnosť Blokovanie karty v záložke Karty,
- požiadajte o bezplatné vydanie novej karty pomocou Infolinky alebo v našej pobočke.
V prípade nevydanej hotovosti príďte do našej pobočky, podajte reklamáciu a my prešetríme daný výber. V prípade zadržanej karty stačí zavolať na Infolinku 0850 850 555, požiadať o blokovanie karty a bezplatné vydanie novej karty.
Vieme vám pomôcť pri rôznych problémoch s platbami kartou, ako napríklad dvakrát zúčtovaná platba z účtu alebo neobdržaný tovar. Zavolajte na našu Infolinku 0850 850 555, poradíme vám ako ďalej postupovať.
Vašu kartu akceptujú na miestach, ktoré sú označené logom z prednej strany karty - VISA/VISA Electron, aj u špecializovaných obchodníkov ako sú napríklad autopožičovne alebo aplikácie rôznych spoločností (Google pay, Apple pay, taxi služby, donáška jedla).
Platobné príkazy
Ako zadať prevodný príkaz a kedy príjemca dostane peniaze? Dozviete sa aj to, čo v prípade chybne zadanej platby.
Všetky tieto typy úhrad viete zadať v pobočke, v Internet bankingu alebo pomocou Infolinky bez poplatku navyše. V mobilnej verzii Internet bankingu môžete pre zadanie platobného príkazu použiť aj skener QR kódov a čiarových kódov z faktúr.
Limity sú uvedené v nasledovnom prehľade.
Vklad | Výber | Prevod | |
---|---|---|---|
pobočka |
suma bez obmedzenia |
do 8 000 EUR bez nahlásenia 2 dni vopred |
bez obmedzenia |
Internet banking | 30 000 EUR na deň 300 000 EUR na mesiac | ||
Infolinka | 500 EUR na deň v rámci SR |
Informácie o odoslaní a pripísaní finančných prostriedkov príjemcovi nájdete v nižšie priloženom prehľade. Uvedené časy spracovania platia pre platobné príkazy zadané v kalendárne dni. Výnimkou sú platby mimo SR. Ak takýto príkaz zadávate po čase uvedenom v tabuľke alebo počas víkendu/sviatku, banka spracuje príkaz najbližší pracovný deň.
Čas predloženia | Dátum spracovania v banke | Dátum pripísania príjemcovi | |
---|---|---|---|
Platba do Tatra banky a Raiffeisen banky | |||
Pobočka | do 21:00 | D | D |
Internet banking | do 21:00 | D | D |
Infolinka | do 18:00 | D | D |
Platba do inej banky v SR | |||
Pobočka | do 21:00 | D | D+1 |
Internet banking | do 21:00 | D | D+1 |
Infolinka | do 18:00 | D | D+1 |
Platba do inej banky mimo SR | |||
Pobočka | do 14:00 | D | D+1 |
Internet banking | do 18:00 | D | D+1 |
Platba do bánk skupiny RBI | |||
V pobočke | do 14:00 | D | D |
Internet banking | do 18:00 | D | D |
Okamžitá platba v SR / mimo SR | do 24:00 | D | D |
Ak vám zaslali peniaze z iného účtu vedeného v našej banke, v Tatra banke alebo v inej banke v rámci schémy okamžitých platieb, tak peniaze sú pripísane na váš účet okamžite. V prípade ak sú vám finančné prostriedky zasielané z inej banky na Slovenku, pripíšeme ich na váš účet spravidla nasledovný pracovný deň. Finančné prostriedky pripisujeme na účty v priebehu celého pracovného dňa.
Zahraničný platobný príkaz môžete zadať v pobočke alebo v Internet bankingu v mene EUR, aj do krajín s inou menou ako EUR. Prijímateľovi budú pripísané peniaze v zahraničnej mene, v ktorej je vedený jeho účet. Na zadanie budete potrebovať účet príjemcu, BIC/SWIFT kód banky príjemcu, názov a adresu príjemcu.
Za zahraničný platobný príkaz Vám bude zúčtovaný poplatok v zmysle aktuálne platného Raiffeisen cenníka služieb.
So zahraničným platobným príkazom však môžu byť spojené aj dodatočné poplatky iných bánk. V prípade, že si zvolíte platobnú inštrukcia SHA – všetky dodatočné poplatky za zrealizovanie platby hradí príjemca a poplatky sú zúčtované z platby. V prípade, že si vyberiete platobnú inštrukciu OUR – príjemca dostane celú sumu platby a dodatočné poplatky uhradíte Vy po spracovaní platby.
Áno, informáciu o nezrealizovanej platbe a dôvodoch jej nezrealizovania viete nájsť vo svojom Internet bankingu, v záložke Schránka správ. Zároveň vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu, SMS správou alebo zaslaním listu na vašu korešpondenčnú adresu.
Vieme vám pomôcť pri rôznych problémoch s platobnými príkazmi , ako napríklad nesprávne zadané číslo účtu príjemcu, chyba vo variabilnom symbole a iné. Zavolajte na Infolinku 0850 850 555, prípadne navštívte našu pobočku, my vám poradíme ako ďalej postupovať.
Ak platba ešte neodišla z vášho účtu, zavolajte na Infolinku 0850 850 555 a my vám poradíme, ako postupovať pre zrušenie platby. Ak platba už bola zúčtovaná, môžete požiadať o sprostredkovanie vrátenia platby prostredníctvom Infolinky alebo v našej pobočke.
Na váš účet môže vložiť peniaze disponent k účtu alebo aj tretia osoba, ktorá uvedie číslo vášho účtu a požiada o zrealizovanie vkladu. Peniaze je možné vložiť v našej pobočke bez akýchkoľvek poplatkov.
Trvalý príkaz znamená, že v pravidelnom intervale (napríklad každý mesiac) budú z vášho účtu zrealizované platby na účet príjemcu, ktorého určíte. Výška tejto platby je vždy rovnaká, pričom výšku a dátum platby určujete vy. Trvalý príkaz viete zadať v pobočke, pomocou Infolinky alebo aj v Internet bankingu, voľbou Trvalý príkaz v záložke Moje platby.
Trvalé príkazy sú realizované počas pracovných dní pondelok - piatok. Trvalý príkaz so splatnosťou v sobotu, nedeľu alebo sviatok, je zrealizovaný predchádzajúci pracovný deň.
Pri inkase výšku platby a dátum platby určuje príjemca inkasa (inkasant). Pre platby prostredníctvom inkasa je potrebné mať nastavený súhlas s inkasom alebo mandát na vašom účte pre daného inkasanta. Inkasantom je najčastejšie spoločnosť, ktorej hradíte platby za dodávky plynu, elektriny a pod. Platbu banka zúčtuje na základe požiadavky inkasanta, väčšinou v takej výške, na akú bola pre vás vystavená faktúra od tejto spoločnosti.
Ako postupovať pre platby cez inkaso:
- Kontaktujte svojho dodávateľa služby pre úhradu faktúry inkasom.
- Váš dodávateľ vám poskytne potrebné údaje na zadanie mandátu/ súhlasu s inkasom v banke.
- Súhlas s inkasom alebo mandát si viete zriadiť v pobočke, pomocou Infolinky alebo v Internet bankingu, voľbou Mandáty v záložke Moje platby.
Infolinka
Poradíme Vám, ako využívať služby Infolinky a ako si nahrať hlasovú vzorku.
Prostredníctvom našej infolinky viete zrealizovať prevod v rámci Slovenska do 500 EUR, spravovať trvalé príkazy a inkasá, požiadať o blokovanie karty a o zaslanie náhradnej karty, aktualizovať si e-mailovú adresu, informovať sa o zostatku a iných detailoch vašich produktov.
Overenie prebieha vašim hlasom. Ak už máte nahratú hlasovú vzorku, stačí nám povedať svoje klientske číslo, ktoré začína číslicou 5. Nájdete ho na žltej Raiffeisen kartičke alebo v zmluve. Ak ešte nemáte nahratú hlasovú vzorku, okrem klientskeho čísla si pripravte aj aktivačný kód, ktorý si vygenerujete v Internet bankingu, v záložke Môj profil – Nastavenia – Nahratie hlasovej vzorky.
Overenie hlasom nie je potrebné, ak si želáte zablokovať svoju platobnú kartu alebo poskytnúť všeobecné informácie o našich produktoch.
Túto informáciu si viete ľahko skontrolovať vo svojom Internet bankingu, v záložke Môj profil kliknite na Nastavenia a následne na Nahratie hlasovej vzorky.
Ak si nepamätáte svoje prihlasovacie údaje, užitočné rady nájdete v časti Internet banking alebo kontaktujte našu Infolinku.
Na doručenie aktivačného kódu formou SMS správy potrebujeme mať vaše aktuálne telefónne číslo. Skontrolujte si ho v Internet bankingu, kde si ho viete aj jednoducho zmeniť voľbou Zmeniť nastavenie profilu v rámci záložky Môj profil. Po zmene telefónneho čísla si vygenerujte kód nanovo. Ak sa neviete prihlásiť do Internet bankingu, užitočné rady nájdete v časti Internet banking.
Infolinka je dostupná každý pracovný deň od 8:00 do 20:00. Po tomto čase a cez víkendy alebo sviatok budete prepojený na Dialog Live Tatra banky, kde vieme vybaviť zablokovanie vašej platobnej karty.
https://www.raiffeisen.sk/pouzivanie/