Platobné karty
Vlastnosti karty
Ako držiteľ karty si môžete k Parádnemu účtu vybrať jeden zo 4 dizajnov platobných kariet. K účtu môžeme poskytnúť platobnú kartu aj pre ľubovoľný počet ďalších osôb, a to v cene Parádneho účtu.
Vlastnosti platobnej karty:
- debetná platobná karta VISA,
- možnosť nastavenia denného limitu na platby a výbery, ktorý si môžete zmeniť v Internet bankingu,
- platby kartou na internete sú chránené bezpečnostným kódom a ePINom,
- bezkontaktné platby bez použitia PIN kódu do výšky 50 EUR,
- použiteľná na prezeranie zostatku na účte a dobitie kreditu na telefóne cez bankomat.
A to najpodstatnejšie, nastavený PIN kód ku karte si môžete kedykoľvek bez poplatku zmeniť v bankomate alebo si ho jednoducho pozrieť v Internet bankingu.
Informácie o cezhraničnej konverzii pri použití platobnej karty v zahraničí nájde tu.
Platby cez internet
Platby platobnou kartou na internete sú chránené pomocou ePINu a bezpečnostného kódu a to u obchodníka, ktorý podporuje takéto dodatočné overenie.
Čo je ePIN?
ePIN je číselný kód, ktorý sa po nastavení nemení čiže je pri každej platbe rovnaký. Viete si ho kedykoľvek:
- nastaviť v Internet bankingu v záložke Môj profil - Nastavenia,
- vyžiadať v ktorejkoľvek pobočke banky.
Ak máte u nás viac platobných kariet, ku všetkým platobným kartám je len jeden ePIN.
Čo je bezpečnostný kód?
Bezpečnostný kód je jedinečný kód, ktorý má obmedzenú platnosť. Bude Vám automatický zaslaný formou SMS správy na Váš mobilný telefón pri každej platbe cez internet.
Obchodník, ktorý podporuje platby s ePINom a bezpečnostným kódom má stránky označené týmto logom:
Peňaženka Google
Pomocou služby Google Peňaženka môžete vymeniť svoju platobnú kartu za mobil a tak platiť rýchlo a bezpečne.
Ako si viete aktivovať Google Peňaženku?
- stiahnite si aplikáciu Google Peňaženka do svojho mobilného telefónu prostredníctvom obchodu Google Peňaženka,
- otvorte si aplikáciu Google Pay a vyplňte potrebné údaje o Vašej karte,
- zadajte overovací kód, ktorý vám zašleme do Vášho Internet bankingu,
- potvrdenie o aktivácii Vám príde SMS správou.
Od tejto chvíle už viete platiť aj bez Vašej platobnej karty, stačí mať po ruke len svoj mobilný telefón.
Ako platiť mobilom?
Pri platbe v obchode stačí:
- rozsvietiť si displej na svojom mobilnom telefóne,
- ak platíte nad 50€, tak je potrebné telefón aj odomknúť,
- priložiť mobilný telefón k POS terminálu obchodníka.
Platiť cez službu Google Peňaženka môžete aj na internete a v mobilných aplikáciách, ak obchodník túto službu podporuje.
Dokumenty na stiahnutie:
Postup pri Google Pay | PDF, 448 KB | Download |
Najčastešie otázky
Je len na Vašom rozhodnutí, aký ePIN si nastavíte vo svojom Internet bankingu
Nakoľko ide o údaj, ktorý máte vedieť len Vy, nevieme Vám ho zobraziť a preto si viete kedykoľvek:
- nastaviť ePIN v Internet bankingu v záložke Môj profil – Nastavenia,
- požiadať o zaslanie ePINu, v ktorejkoľvek pobočke banky.
Najprv sa presvedčte, či obchodník vyžaduje na overenie platiteľa pri platbe kartou cez internet zadanie bezpečnostného kódu. Zistíte to prítomnosťou akceptačného loga na stránke obchodníka.
Ak nie, platby kartou sa bezpečnostným kódom nepotvrdzujú.
Potom skontrolujte na potvrdzovacej obrazovke na aké telefónne číslo sme Vám SMS správu s kódom zaslali.
Ak je telefónne číslo správne, doručenie SMS trvá zvyčajne niekoľko sekúnd. Niekedy sa môže stať, že odosielanie trvá dlhšie. Pokiaľ na SMS čakáte dlhšie než päť minút, kliknite na potvrdzovacej obrazovke na voľbu „Zrušiť“ a v e-shope opäť zadajte požiadavku na platbu.
Pokiaľ ani potom SMS s kódom nedostanete, kontaktujte Infolinku alebo zvoľte iný spôsob platby.
Telefónne číslo si môžete zmeniť/doplniť prostredníctvom:
- ktorejkoľvek pobočky Raiffeisen banky,
- alebo Internet bankingu.
Kartu okamžite blokujte telefonicky prostredníctvom Infolinky na čísle: 0850 850 555, prípadne požiadajte o jej blokovanie najbližšiu pobočku Raiffeisen banky.
Po chybnom zadaní Vás systém požiada o zadanie správneho ePINu, prípadne bezpečnostného kódu z novej SMS správy.
Ak ich zadáte nesprávne 3-krát za sebou, bude Vám karta dočasne zablokovaná.
Pre bližšie informácie kontaktujte Infolinku na čísle: 0850 850 555.
Zo zahraničia použite číslo: +421 2 5050 5555
Nie, nemusíte, táto službu je aktívna automaticky pre každú kartu vydanú bankou.
Áno, platba cez Google Pay je bezpečný spôsob platenia, nakoľko obchodníkovi nezasielame osobne údaje ani číslo platobnej karty.
Svoje uskutočnené transakcie nájdete vo svojom Internet bankingu, vo výpise z účtu a posledné transakcie aj priamo v aplikácii Google Pay.
Na prihlásenie do Internet bankingu je potrebné zadať na prihlasovacej stránke Číslo klienta, heslo a následne SMS kód, ktorý Vám bude doručený. Číslo klienta je uvedené v Rámcovej zmluve, ktorú ste podpisovali na pobočke Raiffeisen banky, na žltej kartičke, kde máte uvedené číslo účtu alebo môžete navštíviť ktorúkoľvek pobočku Raiffeisen banky. Heslo ste si zvolili vy sám/a. Ak si ho nepamätáte, môžete si zrealizovať jeho reset na prihlasovacej stránke do Internet bankingu.
Bezodkladne odporúčame kontaktovať Infolinku na 0850 850 555, aby Vám zablokovali Vašu platobnú kartu.
https://www.raiffeisen.sk/sk/ucet/sluzby-platby/platobne-karty/