Bezpečnostný kód a ePIN
Bezpečnejšie platenie na internete.
Platby platobnou kartou na internete sú chránené viacstupňovým overovaním, na ktorý využívame ePIN na overenie klienta a bezpečnostným kódom na overenie platby.
ePIN a bezpečnostný kód sú vyžadované len pri platbe na internete u obchodníka, ktorý podporuje takéto dodatočné overenie klienta a platieb.
Čo je ePIN?
ePIN je číselný kód, ktorý používate pri platbách na internete spolu s bezpečnostným kódom.
Svoj ePIN si viete kedykoľvek:
- nastaviť v Internet bankingu v záložke Môj profil - Nastavenia,
- dať pregenerovať a zaslať, v ktorejkoľvek pobočke banky.
Ak máte u nás viac platobných kariet, ku všetkým platobným kartám je len jeden ePIN.
Čo je bezpečnostný kód?
Bezpečnostný kód vám bude zaslaný formou SMS správy na Váš mobilný telefón. Bezpečnostný kód je pri každej platbe jedinečný a má obmedzenú platnosť. Vašou úlohou je odpísať zaslaný kód do potvrdzujúcej obrazovky pri realizácii platby na internete.
Po overení správnosti ePINu a bezpečnostného kódu banka potvrdí obchodníkovi, že ste oprávnený platbu vykonať a vy môžete zaplatiť za nákup.
Aký je rozdiel medzi ePIN a bezpečnostným kódom ?
ePIN si nastavíte napr. vo svojom Internet bankingu jednorazovo, používate vždy ten istý kód až do chvíle, kedy si ho vy sami nezmeníte.
Bezpečnostný kód sa generuje automaticky pri každej platbe na internete, pri jednotlivých platbách vám príde ako jedinečný kód do SMS.
Obchodník, ktorý podporuje platby s ePINom a bezpečnostným kódom má stránky označené týmto logom:
Často kladené otázky
Je len na Vašom rozhodnutí, aký ePIN si nastavíte vo svojom Internet bankingu
Nakoľko ide o údaj, ktorý máte vedieť len Vy, nevieme Vám ho zobraziť a preto si viete kedykoľvek:
- nastaviť ePIN v Internet bankingu v záložke Môj profil – Nastavenia,
- požiadať o zaslanie ePINu, v ktorejkoľvek pobočke banky.
Najprv sa presvedčte, či obchodník vyžaduje na overenie platiteľa pri platbe kartou cez internet zadanie bezpečnostného kódu. Zistíte to prítomnosťou akceptačného loga na stránke obchodníka.
Ak nie, platby kartou sa bezpečnostným kódom nepotvrdzujú.
Potom skontrolujte na potvrdzovacej obrazovke na aké telefónne číslo sme Vám SMS správu s kódom zaslali.
Ak je telefónne číslo správne, doručenie SMS trvá zvyčajne niekoľko sekúnd. Niekedy sa môže stať, že odosielanie trvá dlhšie. Pokiaľ na SMS čakáte dlhšie než päť minút, kliknite na potvrdzovacej obrazovke na voľbu „Zrušiť“ a v e-shope opäť zadajte požiadavku na platbu.
Pokiaľ ani potom SMS s kódom nedostanete, kontaktujte Infolinku alebo zvoľte iný spôsob platby.
Telefónne číslo si môžete zmeniť/doplniť prostredníctvom:
- ktorejkoľvek pobočky Raiffeisen banky
- Internet bankingu,
- alebo telefónnej služby Infolinka.
Kartu okamžite blokujte telefonicky prostredníctvom Infolinky na čísle: 0850 850 555, prípadne požiadajte o jej blokovanie najbližšiu pobočku Raiffeisen banky.
Po chybnom zadaní Vás systém požiada o zadanie správneho ePINu, prípadne bezpečnostného kódu z novej SMS správy.
Ak ich zadáte nesprávne 3-krát za sebou, bude Vám karta dočasne zablokovaná.
Pre bližšie informácie kontaktujte Infolinku na čísle: 0850 850 555.
Zo zahraničia použite číslo: +421 2 5050 5555
Nie, nemusíte, táto službu je aktívna automaticky pre každú kartu vydanú bankou.
https://www.raiffeisen.sk/sk/ucet/ucet/bezpecnostny-kod/