

Najčastejšie otázky
Ak ešte nemáte službu Internet banking zriadenú, môžete o ňu požiadať v ktorejkoľvek pobočke Raiffeisen banky. Po podpísaní príslušných zmlúv obdržíte hneď v pobočke identifikačné nástroje (Číslo klienta, prvotné heslo do Internet bankingu, ktoré vám bude doručené SMS správou na Vami zadefinované mobilné číslo).
Pre korektné používanie Internet Bankingu je potrebné mať nainštalovaný Flash Player vo verzii 11 a vyššie v niektorom z podporovaných internetových prehliadačov (spustenie a chod aplikácie je možný aj vo verzii 10.2 a vyššie, avšak pre záruku najvyššej stability a zabezpečenia je minimálna odporúčaná verzia 11).
Microsoft® Windows® XP (32-bit), Windows Server® 2003 (32-bit), Windows Server 2008 (32-bit), Windows Vista® (32-bit), Windows 7 (32-bit and 64-bit)
- Internet Explorer 7.0 a vyššie
- Mozilla Firefox 4.0 a vyššie
- Google Chrome
- Safari 5.0 a vyššie
- Opera 11 a vyššie
Mac OS X v10.6 alebo v10.7
- Safari 5.0 a vyššie
- Mozilla Firefox 4.0 a vyššie
- Google Chrome
- Opera 11 a vyššie
Red Hat® Enterprise Linux (RHEL) 5.6 alebo neskorší, (32-bit a 64-bit), openSUSE® 11.3 alebo neskorší (32-bit a 64-bit), Ubuntu 10.04 alebo neskorší (32-bit a 64-bit)
- Mozilla Firefox 4.0 a vyššie
- Google Chrome
Solaris™ 10
- Mozilla Firefox 4.0 a vyššie
Minimálne podporované rozlíšenie obrazovky (resp. presnejšie veľkosť prehliadača) je 1024x768 pixelov.
Kliknite na "Help (prípadne Pomocník)" v hlavnom menu vášho prehliadača, zvoľte "About…(Čo je Internet Explorer)" . Zobrazia sa vám detailné informácie o vašom prehliadači ako aj jeho verzia.
Číslo klienta je identifikačný numerický kód, ktorý banka pridelí klientovi v rámcovej zmluve k jeho rodnému číslu.
Počet pokusov na prihlásenie nie je obmedzený, ale po troch po sebe nasledujúcich neúspešných pokusoch sa prístup na určitý čas zablokuje a prihlásenie do uplynutia tohto času nebude možné. Po každom ďalšom neúspešnom pokuse sa čas zablokovania predĺži.
Zmenu hesla, ktorým sa prihlasujete k službe Internet banking a Infolinka, môžete realizovať v Internet bankingu, v časti MÔJ PROFIL, položka menu Nastavenia, voľba Zmena hesla pre Internet banking a Infolinka. Do políčka súčasné heslo uvediete heslo, ktorým ste sa prihlásili do IB a do ďalších dvoch políčok zadáte nové heslo. Nové heslo nesmie byť zhodné so súčasným heslom, musí mať minimálne 8 a maximálne 30 znakov. Musí obsahovať znaky A - Z a minimálne 2 číslice 0 - 9. Malé a veľké písmena sa nerozlišujú. Následne je potrebné daný formulár uložiť.
Maximálne výdavkové limity pre vykonávanie platobných operácii s dodatočnou autorizáciou platieb (prostredníctvom SMS kódu alebo Prihlasovacieho kódu) sú 3 000 EUR/ účtovný deň a 30 000 EUR/mesiac
Bez dodatočnej autorizácie platby identifikačným prostriedkom je možné vykonať platobnú operáciu do výšky 500 EUR.
Limit platný pre zadávanie trvalých platobných príkazov bez ohľadu na nastavenú dodatočnú autorizáciu je 3 000 EUR/dátum prvej platby a zvolený dátum úhrady. Tento limit sa nezapočítava do denných/mesačných limitov
Vyššie uvedené limity sa nevzťahujú na prevody v rámci účtov jedného klienta, kde je možné vykonávať platobné príkazy v neobmedzenej výške, pričom sa uvedené platobné príkazy nezapočítavajú do denných/mesačných limitov.
Výška limitu pre platobnú operáciu sa môže v čase meniť na základe vyhodnotenia miery rizika za predchádzajúce obdobie alebo zmenou právneho prostredia.
Číslo klienta nájdete uvedené v Rámcovej zmluve, ktorú ste podpisovali na pobočke Raiffeisen banky alebo môžete navštíviť ktorúkoľvek pobočku Raiffeisen banky.
Ak ste zabudli heslo do Internet bankingu, je potrebné požiadať o nové heslo na ktorejkoľvek pobočke Raiffeisen banky.
Na prihlásenie do Internet bankingu je potrebné zadať na prihlasovacej stránke Číslo klienta, heslo a následne SMS kód, ktorý Vám bude doručený.
SMS kód je platný 2 minúty od požiadavky na vygenerovanie SMS kódu. Je možné, že ste zadali SMS kód po 2 minútach. Takýto SMS kód je neplatný. Opätovne je potrebné prihlásiť sa cez Číslo klienta a heslo, následne Vám bude doručený nový SMS kód. Odporúčame Vám zároveň staré SMS kódy zmazať, aby nedošlo k omylu a zadaniu staršieho už neplatného SMS kódu v budúcnosti.
Môžete si ho nastaviť po úspešnom prihlásení. AK Vám systém túto voľbu neponúkne, buď ste dosiahli maximálny počet zariadení, kde máte rýchle prihlásenie aktivované, alebo ste pri niektorom z predchádzajúcich prihlásení zvolili voľbu Viac neponúkať. Zoznam aktivovaných rýchlych prihlásení nájdete v Menu pod voľbou Môj profil, kde si môžete aktivované rýchle prihlásenia nie len pozrieť, ale aj premenovať čí deaktivovať, alebo znovu aktivovať pre zariadenie, z ktorého ste prihlásený.
V Internet bankingu v menu Moje Platby v záložke „Šablóny“ je k dispozícii zoznam šablón, kde môžete vytvoriť novú šablónu, alebo upraviť existujúce.
Tiež môžete využiť funkcionalitu "Duplikovať platbu" dostupnú z detailu realizovaného platobného príkazu.
V Internet bankingu Vám ponúkami možnosť vytvoriť si zoznam šablón pre platobné príkazy, viď odpoveď na otázku "Kde nájdem šablóny k platobným príkazom?“.
Aplikácia Raiffeisen Bank SK je dostupná pre zariadenia s operačnýmm systémom Android od verzie 5.0.
Aplikácia Raiffeisen Bank SK je dostupná pre zariadenia s operačnýmm systémom iOS od verzie 9.
Používatelia s ostatnými operačnými systémami (Windows Phone, staršie verzie OS Android, staršie verzie iOS) môžu vo svojich telefónoch používať Internet banking prostredníctvom linky "https://ib.raiffeisen.sk/" dostupnej aj z web stránok banky "www.raiffeisen.sk" v podporovaných webových prehliadačoch.
Pre spustenie Internet bakingu prostredníctvom aplikácie potrebujete:
- zariadenie s operačným systémom Android od verzie 5.0, alebo iOS od verzie 9
- aktívne dátové pripojenie (cez mobilné dáta alebo wifi)
- prístup do Internet bankingu RB
https://www.raiffeisen.sk/sk/ucet/internet-banking/najcastejsie-otazky/